افراد خارجی مجاز به خرید چند ملک در قبرس شمالی

در ابتدا، باید دلیل مهاجرت به قبرس شمالی را مشخص کنید. آیا هدفتان تنها گذراندن تعطیلات است یا به دنبال زندگی دائم و اخذ اقامت در قبرس شمالی هستید؟

این کشور با ترکیب برخی مؤلفه‌ها، جذابیت زیادی برای مهاجرت افراد، از جمله ایرانی‌ها، به خود اختصاص داده است.

 

به عنوان مثال، کم‌بودن درصد مالیات برای کسب‌وکارها، وجود دانشگاه و کالج‌های معتبر، شرایط آب‌وهوایی مناسب و دسترسی به قاره‌های مختلف جهان از جمله اروپا، آسیا و افریقا، تماماً امتیازات مثبتی برای اخذ اقامت در قبرس شمالی محسوب می‌شوند.

خرید ملک در قبرس شمالی

اگر هدف شما تفریح یا استراحت و خرید ملک در قبرس شمالی باشد، می‌توانید با مبلغ مناسبی آپارتمانی در این جزیره زیبا خریداری کنید که به سواحل و اماکن تفریحی و تجاری نزدیک باشد. اما اگر قصد دارید از این ملک برای اخذ شهروندی و زندگی طولانی‌مدت در قبرس بهره‌مند شوید، لازم است که مبلغ بیشتری را برای خرید آپارتمان یا ویلا در مناطق مسکونی با کیفیت این کشور اختصاص دهید که فاصله کمتری تا مراکز خرید، ادارات و بیمارستان‌ها داشته باشد.

 

 

افراد خارجی غیر قبرسی، مجاز به خرید سه ملک با مساحت حداکثر یک و نیم هکتار می باشند. اگر یک زن و شوهر نام خانوادگی متفاوتی داشته باشند، می توانند هریک ملکی تا حداکثر یک ونیم هکتار خریداری کنند، در غیر اینصورت فقط مجاز به خرید یک ملک یا آپارتمان هستند. در کشور ایران زن و شوهر، نام های خانوادگی یکسانی ندارند بنابراین میتوانند هریک بطور مستقل یک ملک خریداری کنند.

 

خرید ملک در قبرس شمالی باید با توجه به قوانین و مقررات این کشور صورت گیرد. بر اساس قوانین خرید ملک در سال 2023، ابتدا باید درخواست خود را در انجمن شهرداری ثبت کنید. پس از تأیید، مجوز خرید خانه برای شما صادر می‌شود. محدودیت‌هایی برای افراد خارجی در خصوص تعداد و متراژ ملک وجود دارد. همچنین، خرید بیش از یک واحد برای هر شخص یا زوج ممکن نیست.

هزینه‌های متنوعی نیز در خصوص خرید ملک در قبرس شمالی وجود دارد، از جمله مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های جانبی، و هزینه‌های انتقال ملک. مراحل مختلف خرید شامل درخواست مجوز خرید، انجام توافقات، و انتقال سند مالکیت می‌شوند.

برای تسهیل در این فرآیند، انتخاب یک شرکت معتبر خرید و فروش ملک در قبرس شمالی اهمیت دارد. مشاوران مهاجرتی ما در گروه دِوِلوکو  آماده‌اند تا شما را در این مسیر همراهی کرده و بهترین گزینه‌های ملکی را بر اساس نیازها و بودجه شما معرفی کنند.

اگر نیاز به اطلاعات بیشتر یا مشاوره دارید، با ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما به شما کمک کنند.

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه